Kelionėms ir nuotykiams motinystė ne kliūtis

Neretai pagimdžiusios vaikelį moterys kuriam laikui apriboja išvykas, tolimesnes nei artimiausia parduotuvė, ką jau ir bekalbėti apie išvykas prie jūros ar net kitas šalis. Tačiau keturios draugės ir naujos mamos Sandra, Eglė, Radvilė ir Aurika nutarė įrodyti, jog mažylis keliauti netrukdo! Ilgai nesvarsčiusios jos susipakavo lagaminus, pasiėmė vaikus ir iškeliavo į pica ir jūra kvepiantį Neapolį.

Norint susitikti – keliauti vis tiek reikėjo

Mamos juokiasi, jog kelionė nebuvo pasirinkimo reikalas: dvi draugės gyvena Anglijoje, viena Danijoje, o ketvirtoji – Lietuvoje, tad norint suplanuoti susitikimą vis tiek būtų tekę skristi. Kol svarstė, kuri pas kurią keliaus, šovė mintis – o kodėl nepasidarius išvykos? Merginų vyrai ir artimieji į šią avantiūrą žiūrėjo su siaubu, tačiau pačios mamos kelionės laukė gana ramiai. Italiją merginos sako pasirinkusios dėl trumpo skrydžio ir gero oro. Radvilė kartu su Egle skrido iš Londono tiesiai į Neapolį, o Aurika iš Danijos atvyko į Lietuvą ir iš ten kartu su Sandra vyko į Italiją.

Pasiruošti reikėjo iš anksto

Paklaustos, ar daug reikėjo pasiruošimo, moterys linkteli galvą – taip, pasiruošimas ilgesnis. Sandra vardina: “Reikėjo apsvarstyti, kokius rūbus turėsiu vilkėti ne tik aš, bet ir mažylis. Tačiau mus gelbėjo Neapolio klimatas – galėjome išvengti storų pūkinių striukių ir varžančių megztinių, tačiau dar nebuvo taip karšta, kad mažyliai savo nešioklėse jaustųsi nekomfortiškai.” Elvitos mama Eglė taip pat atkreipė dėmesį, kad svarbu nepamiršti pasirūpinti maistu ir higienos priemonėmis: “kūdikių maistą, sauskelnes vežėmės savo. Ne todėl, kad bijojome ko nors nerasti, bet apsidraudėme nuo galimų alerginių reakcijų ir kitų bėdų. Prieš iškeliaujant labai atidžiai išsirinkome, kur gyvensime – sąmoningai nesirinkome viešbučio, o išsinuomojome apartamentus su atskirais kambariais, skalbimo mašina ir virtuvėle – šie buities patogumai išties palengvino kelionę.“

Dienotvarkė – pagal vaiką

Mamos dar prieš kelionę buvo susitarusios – derinsis ne viena prie kitos, o kiekviena prie savo vaiko. Nors tarp mažylių didžiausias amžiaus skirtumas – vos 5 mėnesiai, tačiau jų dienotvarkės be galo skirtingos. Kelionės metu mažiesiems buvo 5, 7, 9 ir 10 mėn, o 5 ir 10 mėn kūdikio dienotvarkė gali būti kardinaliai skirtinga. „Iš anksto susitarėm – jei kažkuri norės eiti į muziejų, o kitos mažyliui bus laikas miegoti – išsiskirsime, ir viena keliaus į muziejų, o kita – namo. Tačiau skirtingas leliukų gyvenimo ritmas visai nesutrukdė pamatyti miesto: ir ekskursijoje buvome, ir Neapolio požemius aplankėme, kurie net 40 m po žeme įsikūrę.“ – pasakoja Sandra.

Kelionė sunki nebuvo

Nors prie didelio fizinio krūvio mamos nėra pratusios, sako, jog kelionė visai nebuvo sunki. „Visos pasiėmėme vaikiškus vežimėlius tam, kad per daug savęs neapkrautume, tačiau pasirodo – visai be reikalo. Vėliau naudojome juos kaip maitinimo kėdutes ir iš mūsų apartamentų nejudinome – keliauti be jų kur kas paprasčiau“ – juokėsi Aurika.

Per keturias dienas mamos nukeliavo virš 50 kilometrų, tačiau sakosi net nepastebėjusios, kaip tokį atstumą įveikusios. Tiesa, pripažįsta, jog grįžus vakare jau po pirmosios dienos pastebėjo nutrintas kojas bei jautė kojų skausmą, tačiau įspūdžiai buvo didesni už menkus nepatogumus. Tik viena mama šypsojosi ir sakosi šito išvengusi: „Prieš kelionę pasirūpinau kelioniniais ortopediniais vidpadžiais, o mama privertė į kelionę pasiimti ne paprastas kojines, o profilaktines kompresines. Ačiū jai, dabar suprantu, kokia svarbi yra profilaktika.“ – tinkamu pasiruošimu džiaugėsi Luko mama Sandra.

Vietiniai sutiko itin draugiškai

Kaip didžiausią įspūdį draugės įvardina vietinių dėmesį: „Jautiesi kaip žvaigždė. Visi nori pakalbinti, nusifotografuoti kartu.“ Mamos teigia, jog italai labai palankiai žiūrėjo į jas, nepyko, jei teko žindyti ar pasikeisti sauskelnes autobuse. Vietiniai gyventojai mamas įsidėmėjo ir nepraleisdavo progos pakalbinti, susipažinti artimiau.

„Vaiko turėjimas – nėra nedarbingumo pažyma trejiems metams. Su vaiku galima keliauti, pažinti naujas vietas ir gyventi pilnavertį gyvenimą,“ – tikina Aurika. Jai antrina ir jos draugė Eglė: „Grįžome namo žvėriškai laimingos. Jei norite – ir darykite, nebijokite gyventi! Motinystė visai netrukdo, priešingai – suteikia papildomų jėgų!”.