Besiskundžiantiems nugaros skausmais siūlo išbandyti mankštą vandenyje: kodėl norimus rezultatus pasiekti lengviau?
Besiskundžiantiems nugaros skausmais siūlo išbandyti mankštą vandenyje: kodėl norimus rezultatus pasiekti lengviau?

Sėdimas darbas, nepakankamas fizinis krūvis ar per didelė apkrova stuburui darbo metu – priežastys, dėl kurių ne vieną dažnai kankina nugaros skausmai. Šie, tapę nemaloniais mūsų palydovais, gali apsunkinti kasdienę veiklą ir net sutrikdyti įprastą gyvenimo ritmą. Tokiais atvejais į pagalbą galima pasitelkti vandens kineziterapiją. Apie jos naudą pasakoja „Ortopedijos technika“ klinikos kineziterapeutė Agnė Žebrauskienė.

Nugara kenčia net sėdint

Ilgainiui, iš pažiūros sveikatai nekenksmingas, ramus, sėdimas darbas gali tapti pagrindine skausmo nugaroje priežastimi. Taip atsitinka todėl, kad sėdint kūnas nejuda, didėja įtampa nugaroje, pečiuose, kojose, padidėja raumenų apkrova ir spaudimas į tarpslankstelinius diskus. Pasak specialistės, būtent sėdimoje padėtyje šie diskai yra labiausiai spaudžiami. „Dažnai dėl nepritaikytos ir nepatogios darbo vietos, didelio nuovargio, atsirandančio ilgai sėdint vienoje pozoje ir nedarant reguliarių poilsio pertraukų, žmogus susikūprina ir stuburas iš gražios „S“ formos tampa „C“ formos“ , – sako kineziterapeutė.

Kineziterapeutė priduria, kad dėl šios priežasties tarpslanksteliniams diskams tenkantis spaudimas gali būti didesnis penkiasdešimt ir daugiau procentų. Per ilgesnį laiką pertempiami aplink stuburą esantys raiščiai ir apkraunamos kitos aplink stuburą esančios struktūros, atsiranda nugaros skausmai. Norintiems to išvengti, specialistė Agnė Žebrauskienė pataria užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla, kuri sumažintų ilgalaikio sėdėjimo pavojų sveikatai. Tam rekomenduojama skirti 60–75 minutes per dieną.

Magiškos vandens savybės

Esant nepakankamam fiziniam krūviui, A. Žebrauskienė rekomenduoja išbandyti vandens terapiją. Tai yra saugus bei veiksmingas gydymo būdas asmenims, patiriantiems apatinės nugaros dalies skausmus. „Žmonės, kurie patiria nugaros skausmus, pastebi, kad atlikti pratimus vandenyje yra ne taip skausminga kaip sausumoje“.

„Vandenyje atliekami liemens, rankų ir kojų judesiai daro įtaką liemens stabilumui, stiprumui, viso kūno pusiausvyrai ir neuroraumeniniam valdymui. Vanduo suteikia didesnį pasipriešinimą nei oras, jis priklauso nuo atliekamo judesio greičio, krypties ir gali būti apie 600 kartų didesnis, todėl treniruotė yra daug efektyvesnė“, – pasakoja kineziterapeutė.

Vanduo pasižymi plūdrumo savybe – vien buvimas jame sumažina ašinę stuburo apkrovą. Tai leidžia lengviau atlikti judesius, kuriuos atlikti sausumoje yra sunku arba išvis neįmanoma. Vandenyje daug didesnė judesių amplitudė, suaktyvėja kraujotaka, atsipalaiduoja spazmai, įtampa, gerėja audinių mityba, spartėja gijimo procesai ir mažėja skausmas. Vandenyje žmonės jaučiasi maloniai, atsipalaiduoja, o tai taip pat padeda nukreipti mintis nuo skausmo.

Naudinga potrauminiam gydymui

mankšta vandenyjeKineziterapeutė Agnė Žebrauskienė pabrėžia, kad gydymą vandenyje galima taikyti ne tik nugaros skausmams malšinti, bet ir reabilituojantis po įvairių traumų ar operacijų, esant sąnarių skausmui ar ribotam jų paslankumui.

Panašios nuomonės laikosi ir „Ortopedijos technika“ klinikos pacientė Agnė iš Kauno. Kaip pasakoja mergina, kineziterapija vandenyje jai, pirmiausia, buvo paskirta dėl priekinio kryžminio raiščio traumos, vėliau – dėl atsiradusių įvairių tempimų dešinės kojos srityje. „Galiausiai su specialistais išsiaiškinome, kad visi skausmai kyla iš juosmens srities, kadangi po patirtos traumos buvau sugrįžusi į darbą, kuriame ilgas valandas praleisdavau būtent sėdėdama“, – pasakoja moteris.

Agnei tenka ne tik sėdėti darbe, bet ir keturiasdešimt minučių iki jo važiuoti, todėl dienos metu ji daugiau laiko praleidžia sėdėdama nei judėdama. Agnė bandė ir mankštas sausumoje, tačiau pasak jos, ryškus pokytis įvyko, pradėjus lankyti mankštas baseine. „Darydama mankštą vandenyje, neperkeli svorio ant kitos kūno dalies, todėl mankšta yra kur kas lengvesnė. Čia gali atlikti tokius pratimus, kurie atpalaiduoja, išlaisvina raumenis“, – priduria ji. Šias mankštas moteris lanko jau antrą mėnesį. Kaip pati pasakoja, palengvėjimą pajautė jau po trijų savaičių.

 

Share Button

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *