Taisyklingai laikysenai – mankšta numeris pirmas
Taisyklingai laikysenai – mankšta numeris pirmas

„Labai svarbu vaiką sudominti. Gydomoji mankšta vaikams yra žaisminga, paremta žaidimų ir sporto elementais, todėl tinka įvairaus amžiaus bei pomėgių turintiems mažyliams“.

Taisyklinga laikysena, kaip ir žmogus – formuojasi visą gyvenimą. Natūraliai kyla klausimas, o kas visgi yra gera laikysena? Atsakymas paprastas – tai stuburo dėka palaikoma pusiausvyra tarp griaučių ir kūno raumenų sistemos. Ikimokyklinio amžiaus vaikų stuburo fiziologiniai linkiai dar nėra iki galo susiformavę, todėl ypač svarbu pasirūpinti taisyklinga jų laikysena. Ši tema ypač aktuali tampa rudeniop, kai vaikai pradeda lankyti mokyklą, kurioje daug laiko praleidžia sėdėdami, nešioja kuprines, tampa mažiau aktyvūs, lyginant su vasaros atostogomis.

Kid's Plating Water on Grass Field during Daytime

Mokyklinukai būna priversti ilgiau sėdėti mokykloje, ruošdami pamokas namuose, todėl mažiau juda ir jų raumenys silpsta. Žinoma, prie to prisideda ir išmanieji įrenginiai, tokie kaip telefonai, kompiuteriai, planšetiniai, į kurių ekranus ilgesnį laiką žiūrėdamas vaikas vargina savo viršutinius stuburo slankstelius bei kaklo raumenis. Netolygios apkrovos ne tik sukelia skausmus, bet ir iškreipia laikyseną. Norint išvengti problemų vyresniame amžiuje, svarbu nedelsti ir priemonių imtis iškart. Geriausias pavyzdys bet kuriam vaikui – jo tėvai. Ir tai nereiškia, jog prie vaiko privalote sėdėti tiesūs kaip stygos, o namų ribose pamiršti telefonus bei kompiuterius. Kiekvieną rytą galima pradėti linksmai ir žaismingai – bendrai atliekama lengva mankšta ne tik pagelbės laikysenai, bet ir nuteiks puikiai dienai. Jeigu sportui laiko vis tik trūksta, specialistai pataria rasti būdų pasimankštinti net ir sėdint prie kompiuterio. Jei pastebite, jog jūsų vaikas sėdi prie planšetinio ar kompiuterio, o jūs žiūrite televizorių – pasiūlykite jam kartu atlikti nesudėtingą mankštą. Po pėdomis arba tarp kelių galite pasidėti masažinį kamuoliuką. Jį spusčiodami ar ridendami šiek tiek pajudėsite, pamankštinsite raumenis. Jei vaikas ruošia pamokas ir sėdi prie stalo – kėdę pakeiskite kamuoliu. Terapinis kamuolys gerina laikyseną, neleidžia krypti stuburui.

Jei tėveliai pastebi, jog vaiko laikysena nuo to negerėja, svarbu laiku suskubti ir nebijoti pagalbos kreiptis į specialistus.

Viena iš priemonių netaisyklingai laikysenai koreguoti – gydomoji mankšta. Gydymas gali būti ne tik nuobodus, bet ir labai linksmas. Kaip teigia kineziterapeutas R. Maglionok: „Labai svarbu vaiką sudominti. Gydomoji mankšta vaikams yra žaisminga, paremta žaidimų ir sporto elementais, todėl tinka įvairaus amžiaus bei pomėgių turintiems mažyliams“. Kineziterapeutas tėveliams pataria nepamiršti ir savęs. Kaip teigia R. Maglionok: „Jei norite, jog jūsų vaikas judėtų, judėkite kartu su juo. Mankštos yra nesudėtingos, tačiau taps puikia priemone, kuri sustiprins jūsų vaiko raumenis po ilgo sėdėjimo mokykloje ar namuose,  o jums padės atsipalaiduoti po darbų“.

Svarbiausia nebijoti kreiptis. Specialistai ne tik pagelbės ir atsakys į visus klausimus, tačiau ir suteiks informacijos, kurią bus galima pritaikyti ateityje. Ir, žinoma, svarbu nepamiršti, jog didžiausia pagalba, norint užtikrinti gerą sveikatą – judėjimas! Tinka bet koks aktyvus laisvalaikio praleidimo būdas: plaukiojimas baseine, važiavimas dviračiu, riedučiais, ėjimas pasivaikščioti. Bet kokia veikla gryname ore teigiamai veikia visą organizmą, pakelia nuotaiką. Dar geriau, jeigu visame tame dalyvauja ir tėvai.

Kristina Andrijaitytė, 2017

Share Button

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *